Odpowiedz Posty: 17
Ferrari 458 Italia [TDU2]
  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Kub3kPL » 25 gru 2012, 17:07

    Na wstępie jeszcze pare słów ode mnie. Jak widzę, jest to pierwsza recenzja z TDU2 na tym forum. Napisałem recke z dwójki, bo jedynka odmawia mi posłuszeństwa, a mimo wszystko chcę trochę rozruszać towarzystwo autorów-redaktorów recenzji pojazdów z TDU / TDU2, bo ostatnie prace są jak widzę ze stycznia, kiedy to powstał ten dział D:
    Oczywiście, jeśli chodzi o tą recenzję, to proszę o komentarze zarówno pozytywne, jak i te z konstruktywną krytyką. No i zapraszam do lektury :hippie

    Ferrari 458 Italia


    Obrazek

    Ferrari… Co myślisz, słysząc to słowo? Mnie natychmiastowo do głowy przychodzi czerwony kolor i szybkie samochody właśnie w tymże czerwonym kolorze. Ferrari to pojazdy sportowe wysokiej klasy, pojazdy, za którymi konkurencja zostaje daleko w tyle. Czy nowa 458 Italia, następca świetnej 430, to również wysokiej klasy pojazd sportowy, który pokazuje konkurencji jedynie tylny zderzak? Sprawdzimy to.

    Obrazek

    Od razu przejdę do wyglądu nowego produktu marki spod znaku szarżującego konia. Do mnie ten nowy styl Ferrari w ogóle nie trafia, chociaż stylistyka nowej 458 jest całkiem ładna. Poza reflektorami, bo te są ohydne. Auto zgrabne, o czystej linii, bez żadnych lotek, spojlerów etc., jednak mimo wszystko zdecydowanie ładniejsza była 430. Ale jak to mówią, są gusta i guściki. Przymierzam się teraz do wnętrza. Tutaj zdecydowanie lepiej. No i nie widać tych paskudnych reflektorów. We wnętrzu, jak to w Ferrari, skóra i minimalizm. Design wnętrza ładny, zegary czytelne, aczkolwiek za dużo przełączników umieszczono na kierownicy. Po tych małych oględzinach miła pani z salonu zaprowadziła mnie do magazynu, skąd wyjechał mój testowy egzemplarz. Oczywiście kolor to Wyścigowa Czerwień, czyli odcień Rosso Corsa. We wnętrzu skórzana kremowo-czerwona tapicerka, o wiele jaśniejsza niż w Italii, która stała na wystawie. Auto tak wyposażone, jak moje do testów, kosztuje 180 900$. Nie jest tak drogo jak myślałem, zważając na to, że starszy i docelowo gorszy model 430 Scuderia kosztuje 252 900$. Wsiadam do mojej 458, odpalam silnik i słyszę koncert na 562 konie mechaniczne, który gra mi silnik V8 o pojemności 4,5 l. Inżynier z salonu powiedział mi, że auto rozpędza się do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna to 325 km/h. Powiedzmy, że mu wierzę, ale i tak sprawdzę to w praktyce. W końcu pozwolili mi odjechać. Leniwie ruszyłem i skierowałem się na autostradę, gdzie sprawdzę, jak Italia radzi sobie na prostych odcinkach.

    Obrazek

    Panowie z Maranello nie zawiedli. Gdy tylko wcisnąłem gaz do dechy, przyspieszenie wbiło mnie w fotel i miałem wrażenie, jakby moje wnętrzności miały mi wyjść przez plecy. Niewiarygodnie szybka zmiana biegów, która jest możliwa dzięki najnowszej technologii, którą inżynierowie Ferrari zaaplikowali do 458, tylko potęguje wrażenie wręcz kosmicznego przyspieszenia. Na gładkiej jak stół autostradzie Ibizy, nowa Italia mogła pokazać swoje możliwości. Udało mi się sprawdzić prędkość maksymalną – pan z salonu nie kłamał, ba, nawet zaniżył tę wartość, bo w rzeczywistości 458 może się rozpędzić do 329 km/h – o 4 km/h więcej, niż zakładano. Nie jestem zawiedziony. Przy jeździe towarzyszy mi również ryk, który przy wysokich obrotach jest jak miód na moje uszy. Ta symfonia na 8 cylindrów sprawia, że jazda staje się jeszcze większą przyjemnością niż była. A jak wiadomo, jazda Ferrari to tylko i wyłącznie przyjemność.

    Obrazek

    Przy pierwszym lepszym zjeździe z autostrady postanowiłem zjechać na nieco bardziej kręte drogi, aby zobaczyć, czy Italia jest bajecznie dobra tylko na prostych, czy zakręty też nie sprawiają jej większego problemu. Po raz kolejny się nie zawiodłem. Pokonywanie zakrętów w 458 to czysta finezja, wszechobecne uczucie jedności z maszyną cię potęguje, chociaż wiesz, że we wszystkim uczestniczy elektronika. Nie wiesz co to podsterowność? Italia na pewno ci tego nie pokaże. Nadsterowność? Dopiero po wyłączeniu elektroniki 458 szarżuje jak koń, który występuje na logu Ferrari. Gdy wszystkie wspomagacze są włączone, auto jedzie jak po szynach. A kierowca nawet się nie zorientuje, że w jeździe pomaga mu komputer. Finezyjna jazda jak po sznurku kończy się, jak już wcześniej wspomniałem, po wyłączeniu elektroniki. Auto zaczyna szarżować, wpadać w zakręty poślizgami, zdecydowanie łatwiej je obrócić. Jazda bez wspomagaczy to już wyzwanie. Potrzeba niewiarygodnej siły, żeby utrzymać Italię w ryzach. Wszystkie 562 konie galopują na złamanie karku, a ja jak opętany walczę z kierownicą, aby pozostać na asfalcie i nie skończyć w jakimś drzewie. Muszę zatrzymać się po tej walce na poboczu. Włączam elektronikę na nowo, wolę wrócić do tej komputerowej finezji, niż walczyć z włoskimi końmi mechanicznymi i tylnym napędem.

    Obrazek

    Jaka puenta najlepiej będzie pasować do 458? Nie wiem. Po prostu podsumuje ten wóz. Jest on zdecydowanie lepszy od 430. Pod każdym względem. No, może poza tymi reflektorami. Jednak, ja miałem sprawdzić, czy to auto jest lepsze od konkurencji. A jakie jest moje zdanie? 458 nie wygrywa z konkurencją. 458 miażdży ją w swojej klasie. Czy pomimo elektroniki, wspomagaczy i innych bzdur na pokładzie to wciąż wysokiej klasy sportowy samochód z duszą Ferrari? Moja odpowiedź brzmi jednoznacznie – zdecydowanie tak.
    Ostatnio zmieniony 25 gru 2012, 17:07 przez Kub3kPL, łącznie zmieniany 5 razy.
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Siemkins » 26 gru 2012, 11:39

    Jak na swój młody wiek to naprawdę nieźle, zaś na największą pochwałę zasługuje Twoja mobilizacja i napisanie czegokolwiek.
    Gratuluję odwagi i naprawdę fajnie, że ktoś w końcu zrobił coś w tym temacie :ok

    Co do technicznej strony: zwróć uwagę na powtarzające się wyrazy. Jeśli chcesz kłaść nacisk na jakieś konkretne słowo, to powinno ono zostać powtórzone co najmniej 3 razy, wtedy czytelnik pozbywa się wątpliwości i wie, że autor użył danego słowa celowo (np. viewtopic.php?f=201&t=1631). Jeśli natomiast w następujących po sobie zdaniach pada to samo słowo (np pojazd i pojazd, zamiast pojazd i auto albo pojazd i samochód etc.), to źle świadczy o autorze i zaczyna się go podejrzewać o wąski zasób słownictwa albo braki w warsztacie.
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Kub3kPL » 26 gru 2012, 15:03

    Jutro jak będę na kompie to jeszcze raz to przejże i coś poprawie :ok Tymczasem zachęcam resztę do podzielenia się swoimi uwagami :)
  • Awatar użytkownika
    UntitledPL
    Posty: 425
    Rejestracja: 03 mar 2012, 22:11
    Reputacja: 0
    Hobby: lotnictwo
    Samochód: Peugeot 508SW
    Nick w TDU2: UntitledPL
    Lokalizacja: Poznań

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: UntitledPL » 26 gru 2012, 16:56

    Całkiem, całkiem :)

    Ja na swoim przepastnym dysku mam gdzieś recenzję Jaga z "jedynki", pisaną ładny czas temu, jeszcze zanim trafiłem na fora o grach - jak znajdę to porobię fotki i wrzucę :D
    Obrazek
    AsRock P67 Pro3 B3 | Intel i5-2400 | Sapphire Radeon 7850 OC 2GB | 2x4GB Patriot | OCZ StealthXStream 700W | SilentiumPC Brutus 410 | Seagate Barracuda 1TB | Windows 7 Home Premium 64 bit | iiyama ProLite E2409HDS | Logitech Driving Force GT | Saitek Cyborg Fly 5
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Courius » 26 gru 2012, 19:04

    Gratki za chęci i wykonanie :friends Siemkins napisał już co należy poprawić, a ja dodam od siebie
    Kub3kPL pisze: niż walczyć z doładowanymi włoskimi końmi mechanicznymi

    Jak to "doładowanymi" ? :pala
    Ostatnio zmieniony 26 gru 2012, 19:04 przez Courius, łącznie zmieniany 2 razy.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Kub3kPL » 26 gru 2012, 19:32

    A to silnik Italii nie jest turbodoładowany ? :o Jeśli nie to całe moje życie byłem w błędzie ;x
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Courius » 26 gru 2012, 22:00

    Sorry za to, że zepsułem Ci całe dzieciństwo :razz:

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Kub3kPL » 26 gru 2012, 22:44

    Boże drogi, nie dość że dzieciństwo zepsute to jeszcze taka wtopa...

    Jutro będę na kompie, to poprawie co trzeba poprawić. Jak będzie gotowe to dam znać :)
  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Kub3kPL » 27 gru 2012, 14:42

    Recka po updacie. Jak wyłapiecie jakieś jeszcze błędy to dajcie znać :)
  • Awatar użytkownika
    Michalmaster
    Posty: 3163
    Rejestracja: 28 sie 2012, 14:55
    Reputacja: 0
    Nick w TDU2: Michalmaster
    Lokalizacja: Lublin

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Michalmaster » 27 gru 2012, 16:57

    No muszę przyznać, że odwaliłeś kawał dobrej roboty. Po updacie jest jeszcze lepsza. Pozdrawiam :-)
  • Awatar użytkownika
    Mimi
    Posty: 3586
    Rejestracja: 27 sty 2012, 18:39
    Reputacja: 4
    Samochód: Volkswagen Golf
    Polubił: 248
    Otrzymanych polubień: 1431

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Mimi » 27 gru 2012, 18:53

    Tekst ogólnie spoko, tylko porównanie 458 Italii do F430 jest co najmniej nie na miejscu :)
    F430 miała swoją premierę w 2004r., zaś 458 Italia w 2009r. W przypadku tej marki jest to technologiczna przepaść
    Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Courius » 01 sty 2013, 20:48

    Nawet w TopGear zrobili porównanie F430 i 458, które jest bezpośrednim następcą F430. Jak dla mnie, to całkiem słuszne porównanie.

    Obrazek

  • Izek

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Izek » 01 sty 2013, 23:12

    +1 Courius. Dobra robota Kub3k :thumbup:
  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Kub3kPL » 02 sty 2013, 18:06

    Dzięki za wszystkie komentarze :hippie
    Myślę, że niedługo światło dzienne ujrzy nowa recenzja :twisted:

    Co do porównania 458 do 430 - mimo, iż dzieli je kawał czasu, to mimo wszystko 430 jest bezpośrednim poprzednikiem 458, więc uważam mojej porównanie za uzasadnione :)
  • Awatar użytkownika
    Mimi
    Posty: 3586
    Rejestracja: 27 sty 2012, 18:39
    Reputacja: 4
    Samochód: Volkswagen Golf
    Polubił: 248
    Otrzymanych polubień: 1431

    Ferrari 458 Italia [TDU2]

    autor: Mimi » 02 sty 2013, 18:15

    Owszem jest to poprzednik, i dla mnie wygląd F430 nie może się równać z żadnym innym samochodem, ale porównując osiągi samochodu jak dla mnie porównywać trzeba konkurencję a nie poprzedników bo wiadomo, że nowszy model nie będzie gorszy niż poprzedni.
    Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
Odpowiedz Posty: 17

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Przejdź do